zondag 16 oktober 2011

Najaarsstoomdag MBS

Vandaag was ik tussen Boekelo en Haaksbergen actief met het spotten van stoomtreinen en oudere diesellocomotieven. Alle locomotieven waren flink aan het glimmen in het lekkere zonnetje. Ik begon in Boekelo, waar er ook een aantal oude auto's stonden voor de "oude voertuigendag" stonden, die elk jaar tegelijk is met de najaarsstoomdag van de MBS. Na even rond gekeken te hebben gingen we naar het stationnetje om aldaar loc 2 binnen zien te komen met een goederentrein met de onlangs opgelapte tankwagen die gebruikt was bij de thomas de stoomlocomotief dag. Direct daarna vertrok loc 5 met z'n trein naar Haaksbergen. Later maakte Navizence een rangeerbeweging om de goederentrein die net was aangekomen weer terug te brengen naar halte Zoutindustrie. Wat later ben ik ook maar naar Zoutindustrie gegaan om daar de aankomst van loc 657 "de Kikker" te zien, die gekruist werd door loc 5 die terug ging naar Boekelo. Na dit fenomeen te aanschouwen ging de reis verder naar Haaksbergen, waar er in de loods een kleine modeltrein verkoop en een aantal exposanten stonden, ik heb er niks gekocht omdat er niks interessants lag (*kuch* of het was veel te duur! *kuch*). daarna ging ik weer naar buiten om te zien dat loc 6 "Magda" al klaar stond om te vertrekken naar Boekelo. Na het vertrek van nummer 6 ging ik nog even kijken naar alles wat opgesteld stond op het emplacement van Haaksbergen, waaronder een aantal "Sikken", een "Oersik" en een T3 die stond weg te roesten. Daarna was het tijd om weer terug naar huis te fietsen. Of toch niet? Nah... dan nog eventjes net voorbij Haaksbergen wat treinen voorbij zien komen,Loc 5 ging met een personentrein naar Boekelo en loc 657 met achterop loc 2 ging naar Haaksbergen. Dan maar naar huis maar ondertussen langs de spoorbaan fietsen en "toevallig" even "Navizence" met haar goederentrein langs zien komen. En dan maar echt op huis aan gaan en weer rustig aan doen want Woensdag ga ik naar Maastricht, waarvan ik op Woensdagavond verslag zal brengen. Voor foto's van het tripje houd je mijn flickr account in de gaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten