woensdag 26 oktober 2011

Chris Sawyer's Locomotion

Ik heb de bespreking van mijn favoriete spel op dit moment van zondag naar woensdag verplaatst.
Dit spel heet Chris Sawyer's locomotion en is in ogen van velen een ouderwets spel (komt uit 2004). Maar is nog redelijk populair en er is nog een redelijk grote community net zoals bij Microsoft Train Simulator. Bij Locomotion of "LoMo" zoals het kort gezegd wordt moet je een vervoersmaatschappij opbouwen vanaf het niets, je begint met een lening van ongeveer €10.000 en dam moet je maar zien dat je winst maakt. Als vervoersmaatschappij kun je kiezen uit verschillende vervoersmiddelen; trein, bus, vrachtwagen, tram, boot en vliegtuig. Natuurlijk kun je dankzij die community, die veel mods heeft gemaakt, de nadruk leggen op een bepaalde vervoersmiddel. Ik leg dus vooral de nadruk op de treinen, waarvan ik al erg veel heb gedownload van de website www.locomotion-fanpage.net. Het spel is nog steeds wel te krijgen in sommige webwinkels zoals Bol.com of Amazon.nl, met een prijs van zo rond de 10 á 15 euro, is het een redelijke prijs. Sommige mensen kunnen gigantische netwerken bouwen met treinen die een miljardenwinst geeft, mij lukt het alleen zo rond de 100 miljoen winst te komen :P. Momenteel ben ik bezig met een zelf gemaakt scenario van Nederland en daar ben ik bezig om alle IC-lijnen na te bouwen. De meeste belangrijke steden heb ik al aangesloten. Omdat ik nog niet precies weet hoe je een screenshot moet maken zal ik dat ook nog niet doen, maar ik zal uitzoeken hoe dat moet en zal daar later op terugkomen. Ook wil ik niet graag van andere mensen 'stelen' dus zet ik hun screenshots ook niet hier. Maar je kunt misschien wel zelf zoeken op Google of zoiets...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten