zaterdag 12 november 2011

Reünie NS 1200

Het is 7 uur dus tijd voor het hoofdartikel over de Reünie van de 1200 serie van de NS, met een verrassing waar ik zelf ook niet gerekend had. Het feest begon zo rond kwart over 12 met de binnenkomst van RRF 17 en 4 van de 8 E-loks. De RRF moest deze locs duwen omdat ze zelf geen motor hebben die werkt. Er waren toen al veel spotters op komen dagen maar dat was nog absoluut niet veel want een paar minuten later kwam de 1202 met een trein volgeladen met spotters vanaf Utrecht aan in Amersfoort die bijna het hele perron bezette en soms tot bijna gevaarlijke situaties leidde omdat er veel spotters over de witte lijnen stonden. Gelukkig was er een goede service van de NVBS, die vrijwilligers had die wel schreeuwden dat we achter de witte lijnen moesten staan. Als ik moest schatten over het aantal spotters zou ik zeggen dat die over de 500 was. Nadat de NS 1202 van het spoorwegmuseum zich had aangesloten aan de rij van 1200'en, samen met de 1252 kwamen de laatste 2 1200'en aangereden, dit waren de 2 van de EETC die zich achteraan de rij aansluiten om alle acht de locomotieven op een rij te hebben en het hele feest compleet te hebben. Omdat er veel mensen waren die erg vaak in de weg stonden kon ik niet veel anders dan ook een deel van hun op de foto te zetten, wat jammer is omdat een foto zo veel minder mooi wordt, wat je straks op Flickr ziet is het beste wat ik kon maken met betrekkelijk weinig mensen. Ook op YouTube heb ik al een video staan onder deze Link. voor foto's op flickr is er deze speciale 'set' die ik heb gemaakt onder Déze Link. En de verrassing was een Bruine 1200; nummer 1218 van KLOK was in de verf gezet (en dat kon je ruiken!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten