woensdag 2 november 2011

Daar is de VIRM weer!

Van de week heb ik weer een Dubbeldekkers treinstel gezien tussen Enschede en Hengelo met de Intercity van 13.27. Na mijn vorige bericht (IRM in Enschede) dacht ik al iets gelezen te hebben in de Rail Magazine van oktober, die ik wel eens tijdens de tussenuren koop bij broekhuis. Volgens deze uitgave van R.M. kwamen er meer Koplopers beschikbaar omdat bijna alle Koplopers zijn gemoderniseerd, en worden de VIRM's binnenkort gemoderniseerd. Dus worden er alvast minder gebruikt doordat er een dubbele VIRM tussen Amersfoort en Amsterdam en Amsterdam en Enkhuizen wordt vervangen door een dubbele koploper, en wordt er maar 1 VIRM tussen Enschede en de Randstad gebruikt. Dit verklaart de meerdere spots van VIRM's in Twente. Bovendien heb ik ook foto's gezien van DDZ-treinstellen die via Bad Bentheim/Twente het land worden ingevoerd, soms maar een enkele wagen, maar toch een bijzonder gezicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten