woensdag 28 december 2011

Foto van het jaar 2011

vandaag is het de laatste dag van het jaar, 31 december 2011. Daarom ga ik terugkijken op de spots van het afgelopen kalenderjaar en bekijken wat de beste foto's zijn.
Het jaar begon met een tripje naar Eurailscout in Amersfoort, omdat ik toen op de HAVO zat ging ik op een meeloopdag bij het bedrijf waar ik werd rondgeleid en ook even kon kijken wat iemand met een bepaalde opleiding kon doen. toen die dag heb ik wat foto's gemaakt van de dingen die beneden gebeurde op het emplacement van Amersfoort en een van deze foto's is:
Overzichtsfoto van het Emplacement
Natuurlijk heb ik ook veel geleerd van dit uitstapje over een mogelijke beroepsopleiding. Inmiddels heb ik die ook gekozen en zit ik er nu ook op. Mijn opleiding is Technische Natuurkunde op het HBO-niveau







ACTS 7106 met containertrein vanaf de Rotterdamse haven, links de A15
3 dagen later, alsof dat tripje niet al genoeg was, ging ik samen met mijn vader naar Rotterdam om te kijken naar wat er over de havenspoorlijn kwam. Helaas werd er niet veel gereden en werd je gek van de herrie die kwam van de A15.





De 1211 stond nog in Utrecht, maar is nu in Augsburg
2 maanden later ging ik met een gratis donald-duck actie naar het spoorweg museum in Utrecht, waar ik een aantal mooie plaatjes heb kunnen schieten waaronder de 1211











niet veel dagen later kwam de locomotief langs die was bedoeld voor de FSTM, maar helaas hebben we moeten horen dat de FSTM failliet is verklaard.







Tornado bij de West Somerset Rly.
 Daarna was het tijd voor Vakantie! natuurlijk ga je dan even kijken bij museumspoorlijntjes, die ze in Engeland wel genoeg hebben. Ik hoopt dat ik misschien wel tornado zou zien. Dat gebeurde ook zie deze foto:







In September was er dan in het Münsterland een klein "dampfspektakel" waarbij 3 stoomlocomotieven, een dieselloc en railbusjes werden ingezet.






en dan in oktober ging ik naar Salzbergen, waar ik erachterkwam dat er werkzaamheden waren nabij Schüttorf, maar gelukkig reden er nog wel treinen (met vertraging) en ook nog een bijzondere spot, omdat de RAG niet zo vaak komt nabij Salzbergen.




 En dan hier de beste foto van het jaar, de 1218 in verse bruine verf in Amersfoort tijdens de reünie in November.







Ik heb een mooi jaar achter de rug qua spots, ik hoop dat iedereen ook een prachtig jaar heeft gehad en een nog veel mooier 2012!

See you next year!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten