vrijdag 30 september 2011

"De Bollenwagen"

Bij het slopersbedrijf Hein Heun in Enschede staat het een en ander wat vroeger van de NS was, in niet wat je noemt een goede staat, maar het kan er nog mee door. Ik was daar voor een oersik die mijn vader heeft gezien (zie zijn blog, treinen toen en nu). Hij zei dat hij van horen zeggen had dat er ook een andere oudere sik zou zijn die vroeger in Hengelo stond bij de werkplaats van Nedtrain, aan de waarbekenweg bij de muizentunnel. Ik heb die trein al eens eerder gefotografeerd voordat ik overging op digitale fotografie. Die camera was erg slecht omdat die eigenlijk bedoeld was voor wat snelle 'vakantieplaatjes' en dus kwamen de meeste foto's die ik maakte er wazig uit. ook een nadeel was dat ik niet kon inzoomen. Nu heb ik een digitale HD-camera met 10 megapixels en het verschil tussen toen en nu is groot (net zoals bij mijn eerdere bericht over Nestor)
De "Oersik" SIJ 15 (Spoorijzer Delft)
Sik 357 in vroegere tijden bij de werkplaats van Nedtrain Hengelo (omstreeks 2004)


De Sik uit Hengelo bij Hein Heun, verstopt achter een container. (24-9-2011)

Uit het verleden van sik 357.


een klein kolenwagentje op een stuk smalspoor

Maar nu verwacht je zeker een bollenwagen zoals de titel al zegt, en die komt nu:



De Bollenwagen, verstopt achter containers.
onder het zoeken naar de 2de sik zagen wij tot onze verbazing dat er ook een bollenwagen stond. Op de platen op de wagen stond dat deze was gehuisvest in Beverwijk. Ik weet verder ook niet wat het nummer is van de wagen omdat de plaat is gedeukt en de nummers zijn verwijderd. ook staan er nergens logo's of andere herkenpunten aan de wagen. Dus wil ik vragen aan degenen die dit lezen waar komt deze bollenwagen vandaan en hoe komt deze bij Hein Heun?
Gelukkig kon je dichtbij de bollenwagen komen.
De plaat aan de wagon die erg gedeukt is.
Het "Bedieningsvoorschrift"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten